.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازشناسي نقش ايت الله احسانبخش در دفاع مقدس
بازشناسي نقش ايت الله احسانبخش در دفاع مقدس

همايش بازشناسي نقش آيت الله احسانبخش نماينده فقيد ولي فقيه در گيلان در دفاع مقدس در سالن اجتماعات بانک صادرات استان گيلان برگزار شد.

اين همايش به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان گيلان به مناسبت سالروز آزادي خرمشهر ي بازشناسي نقش شهيد آيت الله احسانبخش در دفاع مقدس برگزار شد.
مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس گيلان گفت : اين همايش به مناسبت فتح خرمشهر و در آستانه سالگرد شهادت ايت الله احسانبخش برگزار شد .
ا" سرهنگ رسول جلالي "در حاشيه اين همايش در گفت و گو با ايرنا افزود: اين همايش با موضوعات نقش شهيد احسانبخش در تقويت روحيه رزمندگان و لشکر قدس ، در ايجاد وحدت و همدلي در اقشار مختلف و ترغيب جوانان به حضور در جبهه ، نقش شهيد احسانبخش در تامين و ارسال مايحتاج جبهه ها و پشتيباني از رزمندگان اسلام در رشت برگزار شد.
در اين همايش " سردار سپاه حسين همداني " فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و فرمانده سابق سپاه قدس گيلان و سردار " حزني " فرمانده قرار گاه کوثر خاتم الانبياء تهران و سردار "هامون محمدي "فرمانده سپاه قدس گيلان طي سخناني ضمن ارج گذاشتن به مبارزات و نقش آيت الله احسانبخش در دوران دفاع مقدس به بيان خاطراتي از ايشان پرداختند.
همچنين در حاشيه اين همايش نمايشگاهي از عکس هاي مبارزاتي و حضور مرحوم ايت الله احسانبخش در جبهه هاي جنگ تحميلي و تلاش هاي ايشان براي جمع آوري کمکهاي مردمي به جبهه به نمايش گذاشته شد.
ايت الله صادق احسابنخش در سال 1309 در محله ليف شاگرد بازار جمعه شهرستان صومعه بدنبا آمد .
وي در سال 1324 به رشت آمد و دوره مقدماتي حوزه را در انجا فرا گرفت و در سال 1327 دوره سطح و خارج را در قم گذرانيد و پس از آن در سال 1332وارد دانشکده معقول و منقول شد و موفق به اخذ درجه ليسانس از دانشگاه تهران شد.
وي همچنين در سال 1385 از سوي امام خميني (ره ) مسووليت کنترل سفارت خانه ها و کنسولگريهاي ايران در پاکستان ، هند و بنگلادش را به عهده داشت .
او در 26 فروردين ماه سال 1361 در مسجد کاسه فروشان رشت ترور و دچار مصدوميت شديد شد.
شهيد ايت الله حاج شيخ صادق احسانبخش از سال 1359 تا 1380به عنوان نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت از سوي امام خميني (ره ) و مقام معظم رهبري منصوب شد.
وي در 14 خرداد 1380 چشم از جهان فرو بست و در مصلي امام خميني رشت که خود موسس و بنيانگذار آن بود بخاک سپرده شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.